Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne był transmitowany w kilkudziesięciu krajach świata. Widzowie mogli oglądać zmagania kolarzy prawie we wszystkich krajów europejskich, a także m.in. w USA, Chinach czy Kanadzie
Tylko sam Eurosport pokazywał wyścig Tour de Pologne w 69 krajach Europy i regionu Azji i Pacyfiku.
– Dodatkowo Tour de Pologne był transmitowany do USA, Chin, Kanady czy Nowej Zelandii – wymienia Jakub Wasiak, rzecznik Lang Team. Producentem sygnału międzynarodowego była Telewizja Polska.
– TdP jest wydarzeniem wpisanym w kalendarz najlepszych kolarzy na świecie. Wszyscy fani tego sportu znają już nasz wyścig. Moim zdaniem promocja, jaka towarzyszy Polsce podczas transmisji, jest dużo większa i bardziej autentyczna niż podczas spotów reklamujących nasz krajach czy poszczególne województwa w zagranicznych telewizjach – mówi Marek Jaszczura, szef domu mediowego U2 Media.
Piąty najważniejszy wyścig
W ubiegłym roku Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) wyliczyła, że Tour de Pologne cieszył się ponad 48 mln widownią, co w porównaniu z liczbą godzin transmisji dało naszemu wyścigowi piąte miejsce. Z opublikowanego raportu UCI wnika, że kolarstwo jest jedną z najbardziej medialnych dyscyplin na świecie. Łączny czas transmisji wyścigów UCI World Tour w 2014 r. wyniósł niespełna 14 tysięcy godzin, a skumulowana widownia przekroczyła 3,2 mld widzów.
Aż 86 proc. widowni wciąż przyciągają jednak trzy najdłuższe i najbardziej prestiżowe wyścigi – Tour de France, Giro d’Italia i Vuelta a Espana. W tym zestawieniu bardzo dobrze wypadł Tour de Pologne, który miał w ubiegłym roku łączny czas transmisji 151 godzin i 48 mln widzów.
Taki wynik dał polskiemu wyścigowi piąte miejsce w klasyfikacji Event Index i Event Impressions. Lepsze okazały się tylko trzy największe imprezy świata oraz wyścig Paryż-Roubaix.
Awans Tour de Pologne do czołowej piątki świata świadczy o coraz większej rozpoznawalności i popularności wyścigu. W 2014 roku był on transmitowany do 54 państw w 20 wersjach językowych. Został poprzedzony intensywną kampanią promocyjną w mediach, także w postaci spotów promocyjnych w telewizjach zagranicznych. Z badań Pentagon Research wynika, że w ubiegłym roku wyścig na trasie obserwowało około 2,7 mln kibiców.
źródło: www.wyborcza.biz